Galleri og anmeldelser

Hej Stine. Vi i Sakskøbing dagpleje gr. 3 Vest, siger tusind tak for en dejlig, fængslende og eventyrlig formiddag. Du formåede at fastholde os alle, små som store og hvirvle os gennem barndommen, de støvede loftrum med prinsesser og edderkopper og alt dette sammen med det trygge, at have sin bedste ven med. Vi endte i kufferten med De 3 Små Grise og Ulven. Det var fortryllende, trygt og skræmmende på en gang. Vi blev udfordret og draget med og du formåede at fange alle på deres niveau. Fik selv den stille til at åbne sig op og turde være med! Vi takker og ser frem til flere eventyr på eventyrtæppet.” November 2016

—————-

Klodshans-teater, 2016

Klodshans-teater, 2016

Klodshans børne-workshop, nov. 2016

Klodshans børne-workshop, nov. 2016

———-
SAM_4679
SAM_4677
Kunstskolen “De små maler”, Sakskøbing Bibliotek d. 16. februar 2016
 ——–
“Vil sige tak til Stine for en rigtig fin fortælling om Klodshans med efterfølgende workshop. Det var vores ældste børn i børnehaven der fik denne oplevelse, og Stine, du var rigtig godt til at holde dem interesseret i de ca. 90 min. vi havde sammen. Der var trods alt 30 børn, og vi ved jo om nogen, hvor nemt man mister børnene, hvis det ikke bliver gjort levende, og det kunne du!!!”
Christina Jacobsen, januar 2016

———

image

“Vi har i dag haft besøg at “Da eventyret fik vinger”-Stine. Som tryllebandt vores de mindste 2 1/2 – 3 1/2 årige med sin meget levende fortælling om en vandringsmand og en “kælling”, som kogte suppe på et rusten søm. Og andre ting, som ikke skal røbes her. En meget levende fortælling, super godt opført, så alle sad med åben mund. Kan varmt anbefale Stine og hendes mange kufferter, fyldt med sjove ting og tryllerier. Tak for en god formiddag Stine Gesmar Andersen”  Helle Birkholm Nielsen, dec. 2015

————

“Har holdt min datters ti års fødselsdag for pigerne i klassen idag
Havde besøg af Stine som lavede et fantastisk teater med de søde piger.
Tak Stine!!! ”                            Tine Traun Schnell, Karlslunde, nov. 2015.

————-

Anmeldelse af De Tre Små Grise, 2015:

“En lørdag var jeg på Sakskøbing bibliotek med mit barnebarn på 3 år og se forestillingen om De Tre Små Grise. Det var en super god forestilling. Mit barnebarn sad fuldt optaget fra start til slut og åd det hele råt. Fortælleren forstod at hive os med ind i eventyret og vi glemte helt hvor vi var! Efterfølgende har vi læst bogen og leget ulven og grisene mange gange.Glæder mig allerede til næste eventyr, jeg kommer helt sikkert igen med mit barnebarn.Tak for en fantastisk oplevelse.” Christina Ebbe, mormor

image     Stine-Gesmar-andersen-udsolgt

Guldborgsund-bibliotekernes kulturkatalog, efterår 2015, skriver:

TEATER for børn fra 3-7 år
opføres af teater “Da eventyret fik vinger”
TID : LØRDAG DEN 3. OKTOBER KL. 14.00 – 14.30
STED : SAKSKØBING BIBLIOTEK

“Kan der virkelig bo et fantastisk folkeeventyr i en gammel, skrammet kuffert? Sakskøbings lokale eventyrfortæller Stine Gesmar Andersen fører dig med sin indlevende fortælleevne helt derud, hvor eventyret får magiske vinger!

De tre små grise skal hver især bygge sig et hus, men hvem af dem er mon klog nok til at modstå den lumske ulv?

Medrivende kuffert-teater hvor børnene inddrages undervejs”

———–

Anmelselse af Teateropførelse med efterfølgende workshop, 2015:

“Vi havde i år hyret Stine til at optræde på den årlige ISS/Røde Kors ferielejr, for omkring 100 børn og voksne. Aldersfordelingen er temmelig spredt og Stine optrådte for børn og unge i alderen fra 2-16 år. -Vi var derfor spændte på om alle kunne holde koncentrationen og fanges ind i historiens univers.

Men jeg må sige at Stine mere end levede op til forventningerne! Hun gjorde det blændende godt! Hun formåede først selv at fortælle eventyret med sådan en indlevelse og entusiasme,  at alle, små som store, sad dyb koncentrerede. Derefter inviterede hun alle dem der ville, op for at spille eventyret selv, hvilket var så stort et hit, at selv de store teenagedrenge meldte sig til at få forskellige roller. Det var samtidig en stor fornøjelse at se hvordan Stine styrede og koordinerede de henved 20 børn, der alle var en del af stykket i anden omgang.

Jeg kan kun anbefale at bruge Stine og vil til enhver tid selv bruge hende igen til lignende arrangementer.”

Susanne Rønskov Hermann – Training- & Development Manager, HR Development. ISS. Juni 2015.

image image Fra ISS/Røde Kors lejren, 2015

————

Anmeldelse af “Klodshans.” 2015

“Jeg har haft den fornøjelse at møde Stine og teatret “Da eventyret fik vinger -Fortællinger fra en kuffert”, via mit arbejde. Børnegruppen, bestående af børn på 3 år, så forestillingen Klodshans, og børnene var fuldstændig grebet af stykket, de sad helt stille og bare sugede det hele til sig. Efter forestillingen, deltog børnene i en workshop, hvor de selv spillede stykket med kostumer. Stines pædagogiske tilgang sikrede at ALLE børn var helt trygge ved at deltage og de spillede stykket på skift for resten af børnegruppen. Vi har efterfølgende oplevet at børnene flere gange har leget Klodshans og de har på eget initiativ arrangeret teater for hinanden. Børnene havde den mest fantastiske oplevelse og jeg kan varmt anbefale andre at gøre brug at Stine og hendes helt unikke og fængslende fortælleevne! ”                    Helle Stillhoff Jensen, pædagogisk assistent i Børnehuset Elnas Minde.

————

Stine som heks     Totalteater, “Sagnet om Grev Jacques skat.” 2005.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA